13 Mayıs 2012 Pazar



ANALIZ RAPORU



Grup BİL-TEK
Başkan:
HANİFE AYAN                   hanife-1717@hotmail.com


Üyeler:


AYŞE BİROL                         aysebirol008@hotmail.com
       


                        Genel özet
Projemiz İşletim Sistemleri dersinin işletim sistemleri ünitesinin konularını içermektedir. Bu sayfada görsel olarak konu anlatımı, konu anlatım videoları, değerlendirme testi, eğlenirken öğrenmeye devam edilebilecek oyun ve animasyonlarımız bulunmaktadır.  Bu materyaller hem görsel hem işitsel özellikleri içinde barındırmaktadır. Yani konuyu öğrenecek olan öğrenenler hem görsel hem de zihinsel olarak öğreneceklerinden daha kalıcı olacaktır.
Öğrenme nesnesinde konular basitten karmaşığa kolaydan zora şeklinde sıralanmıştır. Kısacası sarmal bir yapıdadır. Sayfamız öğrenme kuramlarına göre hazırlanmıştır. Yani sayfamızda davranışçı kurama göre yazılı materyaller(konu anlatımı), bilişsel kurama göre resimler ve animasyon, yapılandırmaca kurama uygulama yapabileceği videolar ve oyun bulunmaktadır içerik bilişsel kuram göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır.
Önceki Bilginiz

Proje konusu olarak işletim sistemleri dersi işletim sistemleri konularını seçtik. Konular hakkında tam bir bilgi donanımına sahibiz. Projemizin genel hedef kitlesi üniversite Böte 3.sınıf öğrencileridir. Projemizi hem görsel hem işitsel olarak tasarlamak için flaş programını seçtik. Ancak grup olarak flaş konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığımızdan konu anlatım dokümanlarından yararlandık.
Öğretimin Amacı
Tasarlamış olduğumuz öğrenme nesnesinin amacı öğrencilerin sınıf ortamından daha farklı olarak görsel olmasını ve onlara hitap eden bir sayfa hazırlamayı amaçladık. Bu amaç doğrultusunda sayfamızda konu anlatım videosu ve animasyonlara ağırlık verdik.
Aldığımız dönütler pozitif yönde oldu. Öğrenenlerin daha iyi öğrendiklerini gözlemledik. Yani tasarlamış olduğumuz öğretim amacına ulaşmış oldu.
Analiz süreçleri
Bu konuyu seçmemizin nedeni Böte öğrencilerinin bilmesi ve üzerinde durması gereken bir konu olduğunu düşünmemizdir. Ayrıca gelişen teknolojiyi göz önüne alacak olursak işletim sistemleri bilinmesi gereken bir kavramdır. Öğrencilerin dikkatini ve ilgisini çekmek pek de kolay bir iş değildir.Bu nedenden dolayı öğrenme nesnemizi hem görselliği hem de işitselliği ön planda tutacak şekilde materyaller hazırlamaya çalıştık. 
İhtiyaç analizi
Öğrenenlerin daha fazla duyu organına hitap etmesi için bu sayfayı hazırladık. Bilişsel yönden bu yöntemin daha etkili olacağını düşündük. Zihinde canlandırma soruna çözüm önerdik. Yani teori de olan bilgilerin zihinde canlandırılması, akılda kalıcılığı sağlaması ve etkin bir öğrenme ortamı hazırladık.
Öğrenenlerin pozitif yöndeki eleştirileri amaca ulaştığımızı göstermektedir.
İçerik analizi 
 Öğrenme nesnesinin içeriğimizde işletim sistemleri dersinin işletim sistemleri ünitesinin konuları Böte3 öğrencilerinin bir ders yılında gördükleri konuyu içermektedir. Teorik bilgi,  video ve animasyonlar sunuş şeklini oluşturmaktadır.
Bu sunuş şekilleri öğrenme kuramları dâhilinde içeriğin genelinde de bilişsel ve yapılandırmacı kuramları göz önünde bulundurularak oluşturuldu.
Öğrenenlerin analizi 

Öğrenenler Böte 3.sınıfta okuyan genelde 19-24 yaş aralığındaki erkek/kız öğrenciler, sayısal zekâya sahip ve bilgisayarla ilgilenmeyi seven yapıya sahipler. Hazır bulunuşlukları olarak bir dönem önceki bilgilerini(işletim sistemleri konusunda) ve bilgisayarı etkin bir biçimde kullanabiliyorlar. Öğrenenler genellikle sayısal zekâya sahipler ve izleyerek, okuyarak öğrenme özellikleri olduğundan görsel materyaller oluşturmaya özen gösterdik.

Öğrenme Ortamı analizi 
Hazırladığımız ortam sınıftan bağımsız yani öğrencinin kendi istediği gibi öğrenebileceği bir ortamdır. Her daim güncel olabilecek nitelikte hazırlamış olduğumuz öğrenme nesnesini her zaman kullanabileceklerdir.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Öğrenme nesnesinde bir den fazla içerikler hazırlayarak çoklu zekâ kuramına göre öğrencilerin öğrenme düzeyine göre hazırlandık. Öğrenme nesnesini öğrencilerin farklı öğrenme zekâlarını göz önünde bulundurarak onlara hitap edebilecek farklı içerikler sunuyoruz. Yani görsel zekâsı iyi olan öğrenciler için resim düz konu anlatımı, e-kitap, işitsel zekâsı iyi olanlar için videolarla onlarında daha iyi öğrenmesini amaçladık.
Zamanlama ve analiz için planlama

Projemiz Mart ayında verilmiştir. Grup olarak bu aydan itibaren çalışmalara başladık. Flash hakkında yeterli bilgi sahibi olmadığımız için yorucu ve uzun sureli oldu.
Yapılan çalışmalar üyeler tarafından hazırlanmıştır. Projede fazla süre alacak örnek flaş çalışmaları oluşturulmuştur. Bu projeden yararlanan Üniversite Böte3 öğrencileri konuyu daha iyi kavrayarak derslerinde daha çok verim alacaktır.
HANİFE AYAN=>  flaş sayfalarının içeriğini ve flash tasarımını hazırladı, konuların içeriğini araştırdı ve konu anlatım videoları buldu.

AYŞE BİROL =>  flash için oyun ve animasyon hazırladı, flash için gerekli test sorularını hazırladı.







Tarih Aralığı
Grup Üyesi
Görev
MART 1-MAYIS22
HANİFE AYAN
Projenin(İşletim Sistemleri Konusu) giriş sayfasını hazırlama link verme sayfalara yönlendirme ve diğer sayfaların tasarımını yapma görselliklerini ayarlama. İşletim sistemleri konusu üzerine flash animasyonlar hazırlama.
MART1-MAYIS22
AYŞE BİROL
Oyun ve animasyonları hazırlamak, Projenin(işletim sistemleri Konusu) video, test sorularını hazırlama, Konuların içeriğini araştırmak.





Kaynakça

Üniversitelerde Böte3.sınıf öğrencilerine okutulan işletim sistemleri ders kitabı
İşletim sistemleri kitabındaki değerlendirme soruları
İşletim sistemleri ders Öğretmeni ve Öğrencisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder