ANALIZ RAPORU
Grup BİL-TEK
Başkan:
Üyeler:
AYŞE BİROL aysebirol008@hotmail.com
Genel özet
Projemiz İşletim
Sistemleri dersinin işletim sistemleri ünitesinin konularını içermektedir. Bu
sayfada görsel olarak konu anlatımı, konu anlatım videoları, değerlendirme
testi, eğlenirken öğrenmeye devam edilebilecek oyun ve animasyonlarımız
bulunmaktadır. Bu materyaller hem görsel
hem işitsel özellikleri içinde barındırmaktadır. Yani konuyu öğrenecek olan
öğrenenler hem görsel hem de zihinsel olarak öğreneceklerinden daha kalıcı
olacaktır.
Öğrenme
nesnesinde konular basitten karmaşığa kolaydan zora şeklinde sıralanmıştır.
Kısacası sarmal bir yapıdadır. Sayfamız öğrenme kuramlarına göre
hazırlanmıştır. Yani sayfamızda davranışçı kurama göre yazılı materyaller(konu
anlatımı), bilişsel kurama göre resimler ve animasyon, yapılandırmaca kurama
uygulama yapabileceği videolar ve oyun bulunmaktadır içerik bilişsel kuram göz
önünde bulundurularak hazırlanmıştır.
Önceki
Bilginiz
Proje
konusu olarak işletim sistemleri dersi işletim sistemleri konularını seçtik.
Konular hakkında tam bir bilgi donanımına sahibiz. Projemizin genel hedef
kitlesi üniversite Böte 3.sınıf öğrencileridir. Projemizi hem görsel hem
işitsel olarak tasarlamak için flaş programını seçtik. Ancak grup olarak flaş
konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığımızdan konu anlatım dokümanlarından
yararlandık.
Öğretimin
Amacı
Tasarlamış
olduğumuz öğrenme nesnesinin amacı öğrencilerin sınıf ortamından daha farklı
olarak görsel olmasını ve onlara hitap eden bir sayfa hazırlamayı amaçladık. Bu
amaç doğrultusunda sayfamızda konu anlatım videosu ve animasyonlara ağırlık
verdik.
Aldığımız
dönütler pozitif yönde oldu. Öğrenenlerin daha iyi öğrendiklerini gözlemledik.
Yani tasarlamış olduğumuz öğretim amacına ulaşmış oldu.
Analiz
süreçleri
Bu konuyu
seçmemizin nedeni Böte öğrencilerinin bilmesi ve üzerinde durması gereken bir
konu olduğunu düşünmemizdir. Ayrıca gelişen teknolojiyi göz önüne alacak
olursak işletim sistemleri bilinmesi gereken bir kavramdır. Öğrencilerin
dikkatini ve ilgisini çekmek pek de kolay bir iş değildir.Bu nedenden dolayı
öğrenme nesnemizi hem görselliği hem de işitselliği ön planda tutacak şekilde
materyaller hazırlamaya çalıştık.
İhtiyaç
analizi
Öğrenenlerin
daha fazla duyu organına hitap etmesi için bu sayfayı hazırladık. Bilişsel
yönden bu yöntemin daha etkili olacağını düşündük. Zihinde canlandırma soruna
çözüm önerdik. Yani teori de olan bilgilerin zihinde canlandırılması, akılda
kalıcılığı sağlaması ve etkin bir öğrenme ortamı hazırladık.
Öğrenenlerin
pozitif yöndeki eleştirileri amaca ulaştığımızı göstermektedir.
İçerik
analizi
Öğrenme nesnesinin içeriğimizde işletim
sistemleri dersinin işletim sistemleri ünitesinin konuları Böte3 öğrencilerinin
bir ders yılında gördükleri konuyu içermektedir. Teorik bilgi, video ve animasyonlar sunuş şeklini
oluşturmaktadır.
Bu sunuş
şekilleri öğrenme kuramları dâhilinde içeriğin genelinde de bilişsel ve yapılandırmacı
kuramları göz önünde bulundurularak oluşturuldu.
Öğrenenlerin
analizi
Öğrenenler Böte
3.sınıfta okuyan genelde 19-24 yaş aralığındaki erkek/kız öğrenciler, sayısal
zekâya sahip ve bilgisayarla ilgilenmeyi seven yapıya sahipler. Hazır
bulunuşlukları olarak bir dönem önceki bilgilerini(işletim sistemleri konusunda)
ve bilgisayarı etkin bir biçimde kullanabiliyorlar. Öğrenenler genellikle
sayısal zekâya sahipler ve izleyerek, okuyarak öğrenme özellikleri olduğundan
görsel materyaller oluşturmaya özen gösterdik.
Öğrenme
Ortamı analizi
Hazırladığımız
ortam sınıftan bağımsız yani öğrencinin kendi istediği gibi öğrenebileceği bir
ortamdır. Her daim güncel olabilecek nitelikte hazırlamış olduğumuz öğrenme
nesnesini her zaman kullanabileceklerdir.
Öğretim
yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Öğrenme nesnesinde
bir den fazla içerikler hazırlayarak çoklu zekâ kuramına göre öğrencilerin
öğrenme düzeyine göre hazırlandık. Öğrenme nesnesini öğrencilerin farklı
öğrenme zekâlarını göz önünde bulundurarak onlara hitap edebilecek farklı
içerikler sunuyoruz. Yani görsel zekâsı iyi olan öğrenciler için resim düz konu
anlatımı, e-kitap, işitsel zekâsı iyi olanlar için videolarla onlarında daha
iyi öğrenmesini amaçladık.
Zamanlama
ve analiz için planlama
Projemiz Mart ayında verilmiştir.
Grup olarak bu aydan itibaren çalışmalara başladık. Flash hakkında yeterli
bilgi sahibi olmadığımız için yorucu ve uzun sureli oldu.
Yapılan çalışmalar üyeler tarafından
hazırlanmıştır. Projede fazla süre alacak örnek flaş çalışmaları oluşturulmuştur. Bu
projeden yararlanan Üniversite Böte3 öğrencileri konuyu daha iyi kavrayarak
derslerinde daha çok verim alacaktır.
HANİFE AYAN=> flaş sayfalarının içeriğini ve flash
tasarımını hazırladı, konuların içeriğini araştırdı ve konu
anlatım videoları buldu.
AYŞE BİROL => flash için oyun ve animasyon
hazırladı, flash için gerekli test sorularını hazırladı.
Tarih Aralığı
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
MART 1-MAYIS22
|
HANİFE AYAN
|
Projenin(İşletim
Sistemleri Konusu) giriş sayfasını hazırlama link verme sayfalara yönlendirme
ve diğer sayfaların tasarımını yapma görselliklerini ayarlama. İşletim
sistemleri konusu üzerine flash animasyonlar hazırlama.
|
MART1-MAYIS22
|
AYŞE BİROL
|
Oyun ve animasyonları
hazırlamak, Projenin(işletim sistemleri Konusu) video, test sorularını
hazırlama, Konuların içeriğini araştırmak.
|
Kaynakça
Üniversitelerde
Böte3.sınıf öğrencilerine okutulan işletim sistemleri ders kitabı
İşletim
sistemleri kitabındaki değerlendirme soruları
İşletim
sistemleri ders Öğretmeni ve Öğrencisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder